sobota, 19 października 2013

Magiczna przyprawa Old Bay

Jakiś czas temu natknęłam się w przepisie Nigelli na ekspresowe kalmary (które ubóstwiam!) na magiczną przyprawę Old Bay. Zaciekawiła mnie, znalazłam ją na Allegro, ale nie chciałam tak długo czekać. Wypróbowałam ten przepis link tutaj i przyprawa stała się prawdziwym przebojem. Nie mam niestety porównania z oryginalną amerykańską wersją, ale ta jest po prostu super! Dzięki niej nawet nieszczególnie lubiane przeze mnie ryby smakują bosko...A lista zaczarowanych dań wciąż się wydłuża...Spróbujcie!

OLD BAY

1 łyżka liścia laurowego
2 łyżeczki soli selerowej
1,5 łyżeczki gorczycy
1,5 łyżeczki czarnego pieprzu
1 łyżeczka słodkiej wędzonej papryki
0,5 łyżeczki białego pieprzu
0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
0,5 łyżeczki imbiru
0,25 łyżeczki chili
1 lub 2 goździki
5 ziarenek kardamonu
0,5 kulki ziela angielskiego

Składniki zmielić w młynku lub utrzeć w moździerzu. Przechowywać w szczelnym słoiczku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz